Apie knygą: knygos autorius Sam Wasson
Siužetas: Kaip režisierius įkalbėjo Audrey vaidinti rizikingiausią tuo metu jos karjeroje vaidmenį? Kaip scenaristas apkvailino cenzorius? Kaip Hubertas de Givenchy sugebėjo tokią, regis, kupiną užuominų mažą juodą suknelę padaryti madą diktuojančiu modeliu? Ir pagaliau – gal svarbiausias klausimas – kaip Pusryčiai pas Tifanį privertė amerikietiškąją auditoriją patikėti, kad bloga mergaitė iš tiesų yra gera?
Audrey Hepburn ir Pusryčiai pas Tifanį – tobulas derinys, padaręs milžinišką įtaką septintojo dešimtmečio visuomenei ir vis dar verčiantis žmones aikčioti, vos išgirdus šiuos žodžius.
Knyga įtraukia it meistriškai parašytas romanas, kuris perkelia skaitytoją nuo scenarijaus peripetijų prie karų bei konfliktų filmavimo aikštelėje, kartu nepamiršdamas aptarti Audrey Hepburn išgarsėjimo, įtakos madai, Holivudo žavesio, seksualinės politikos bei naujos moralės sampratos. Pikantiškos detalės, išskirtinės asmenybių, tokių kaip Trumanas Capote, Edith Head ir Hubertas de Givenchy, biografijos nukelia į tuos laikus, kai apie seksualinę laisvę niekas garsiai nekalbėjo ir garsiojo Vudstoko dar reikėjo lukterėti. Trumanas Capote, ko gero, būtų sužavėtas.
Apie filmą: režisierius Blake Edwards (Breakfast at Tiffany’s, 1961)
„Pusryčiai pas Tifanį“ visada išliks įsimintiniausiu Audrey Hepburn filmu. Nors aktorė „Oskarą“ gavo už filmą „Atostogos Romoje“ (Roman Holiday, 1953), Holi Golaitli tapo viena įsimintiniausių veikėjų kino istorijoje. Jos atliekama daina „Mėnulio upė“ buvo išrinkta įsimintiniausia Holivudo filmų daina. O juoda „Gyvenchy“ suknelė – garsiausia tokio tipo suknele. Tai turbūt pirmasis man žinomas filmas, kai knyga yra prastesnė už jos ekranizaciją. Juk dažnai tenka girdėti, kad knyga neprilygsta filmui, tačiau čia atrodo, jog yra viskas atvirkščiai. Audrey Hepburn sukūrė ikoną, kuriai jokia knygos veikėja neprilygs. Taip pat dėl susiklosčiusio tokio gyvenimo ja gali žavėtis ir jos gailėtis.
Pamačiusi filmą, iškart užsimaniau užsivilkti juodą, mažą suknelę. Galbūt, toks yra aktorės žavesys, kuris priverčia kiekvieną moterį išsižadėti kasdienių džinsų. Nors istorija iš pradžių gali pasirodyti kiek paviršutiniška, tačiau ją režisierius Blake`as Edwardsas labiau išplėtoja ir leidžia suprasti, kodėl Holi pasirinko tokį gyvenimą. Ji nėra vien graži vyrų puošmena, tačiau gyvenimo ramybės ieškanti moteris, kurią šiame filme ir pamatysite“, – apie juostą rašo Ieva.
Visą Ievos filmo apžvalgą rasite čia.