fbpx
Filmų recenzijos (Kinomaistas.lt), Kinomaistas.lt archyvas, Svarbiausios (Kinomaistas.lt)

Kino pavasaris’17: ,,Ledi Makbet“ subtili maištininkė ar šaltakraujė žudikė?

Nors „Kino pavasario“ programoje „Kritikų pasirinkimas“ rodomo filmo „Ledi Makbet“ („Lady Macbeth“) pavadinimas duoda užuominą apie tamsią ir įtemptą dramą, netikėti vingiai ir įdomus naratyvas nustebins. Lėtai, tampant žiūrovų nervus vystomas veiksmas, žodžiai tariami tada, kai nebegalima daugiau tylėti ir subtiliai atskleidžiama moters siela.

Režisierius Williamas Oldroydas savo pirmam ilgametražiam filmui nevogė personažo iš Shakespeare‘o tragedijos. „Ledi Makbet“ – tai rusų klasiko Nikolajaus Leskovo apysakos „Ledi Makbet iš Mcensko apskrities“ adaptacija. Tik iš Rusijos glūdumos veiksmas perkeltas į XIX a. tolimą Anglijos kaimą, kuriame  per prievartą dėl turtų už turtingo pramonininko ištekinama Ledi Katrina. Santuoka jaunai ir maištingai merginai narvas, iš kurio neįmanoma ištrūkti. Despotas vyras ją žemina, jo tėvas prisideda, kaip ir tarnaitė Ana, kuri kaip kalėjimo prižiūrėtoja visur ir visada. Netikėtai sutuoktiniui išvažiavus verslo reikalais, ji į savo lovą įsivilioja tarną Sebastianą. Su juo prasideda tikrosios meilės ir laimės dienos.

Katrina – maištinga, trokštanti savarankiškumo ir pagarbos. Ji aistringa moteris, nepabūgusi kovoti prieš primestas visuomenės normas. Ji neapkenčia savo vyro ir jo tėvo. Santykiai su Sebastianu merginai ne vien aistringas romanas. Mylimasis iš kito socialinio sluoksnio – tai taisyklių nepaisymas ir „darau, ką noriu ir su kuo noriu“ drąsus pareiškimas.

Tačiau santykiai su Sebastianu komplikuojasi, kai Ledi nužudo savo tikrą vyrą, šiam išsiaiškinus apie neteisėtus santykius. Tad Katrina ir Sebastianas pradeda balansuoti ties meilės, neapykantos ir nepasitikėjimo riba. O tarnas staiga tapęs ponu, sunkiai beatskiria savo vaidmenis. Galutinis peilis susmeigiamas į šį svaiginantį romaną tada, kai į dvarą atvažiuoja moteris su berniuku, kuris, pasirodo, yra vyro buvusios meilės vaisius. Katrina privalo juo pasirūpinti. Akivaizdu, kad laisvė ir kontrolė, kurio ji taip troško ir pagaliau gavo, slysta iš rankų.

Santykyje su savo teisėtu sutuoktiniu Katrina yra auka: užgauliojama diena iš dienos, su ja elgiamasi blogiau nei su virtuvės ryku. Sebastianas padeda geriau atskleisti jos nesuvaržytą dvasią, kuri nori tik meilės. Kai reikalai klojasi „ne pagal planą“, kyla klausimas, ar ši jauna ledi yra labai įskaudinta ar ji šaltakraujė žudikė, manipuliuojanti silpnesniais?

„Ledi Makbet“ labai subtiliai vaizduojami tokie sudėtingi žmonių santykiai. Menkiausias prisilietimas prie rankos ar plaukų paglostymas prilygsta bombos sprogimui. Labai gražiai ir jautriai atskleidžiama Katrinos prigimtis. Čia svarbiausia, kas pasakyta tyloje. O tariamuose žodžiuose atsiranda daug poteksčių. Visa ši įstabi istorija vystosi akomponuojant gamtos bei buitiniams garsams su keliais muzikiniais akordais per visą filmą.

Katriną filme įkūnijo debiutuojanti aktorė Florence Pugh, kuri savo bombos sprogimui prilygstančiam pasirodymui kaitina tarptautinę publiką. Jos aktorinė maniera daugiau klasikinė, o savo personažą ji atskleidžia delikačiai, vidinės dramos parodomos pamažu didinant emocijų amplitudę. Tuo tarpu Sebastianas, kurį suvaidino aktorius Cosmo Jarvis labiau chaotiškas ir toks Deaniškas.

„Ledi Makbet“ – tai puiki drama, vietomis primenanti filmuotą spektaklį. Rekomenduojame visiems, išsiilgusiems santykių alchemijos, norintiems kažko daugiau nei vien tiesmuko meilės romano.

Komentarai