fbpx
Kinorama

Kinorama #49

Kadras iš filmo „Geležinis žmogus 3“ „Forum Cinemas“ archyvas
Kadras iš pelningiausio 2013 metų filmo „Geležinis žmogus 3“
„Forum Cinemas“ archyvas

Sveiki! Ar Jūs jau sporto salėje, ar slepiatės balkone ir traukiate tą paskutinį (šiandien) dūmą? Nauji metai. Nauji gyvenimai. Arba… dar vieni metai, kuriais tikimės sulaukti daug gerų filmų – gal ir banaloka, bet visi Naujųjų metų sprendimai kažkodėl atrodo banalūs.

Apskaita. Ne tik tu ar mes bent akimirką pabandome susumuoti, ką spėjome nuveikti, ar tai, ką nuveikėme prasmingai, ir, žinoma, kas laukia ateityje. Kino žmonės darė tą patį. Štai dešimt filmų, kurie buvo išrinkti geriausiais praėjusių metų filmais. O čia – sąrašas blogiausių. Kažkas nepatingėjo paskaičiuoti pinigų. Pažiūrėkite, kokie filmai surinko daugiausiai pajamų, panašu, kad kokybė ne visada lygi kiekybei, tiesa? Michaelis Pattisonas – tikriausiai daugelis jo nežinote. Jis – vertinamas ir mokantis vertinti kino kritikas iš Didžiosios Britanijos. Kodėl apie jį kalbame dabar, nors visus metus lyg ir nepastebėjome? Jis sudarė geriausių trumpametražių filmų dešimtuką, jo pirmąją ir antrąją vietą užėmė filmai, kuriuos kuriant prisidėjo ir lietuvių komanda. Visą poemą praėjusių metų kinui baigiame geriausiu 2013-ųjų metų reklaminiu filmo vaizdo klipu.

O dabar pažiūrėkime, kas mūsų laukia ateityje. Oi. Atsiprašome. Dabartyje. Čia – sąrašas laukiamiausių 2014-ųjų metų filmų, kurį sudarė tokie pat kaip mes – žiūrovai. „The Guardian“ kritikai sudarė savo sąrašus, galite palyginti. Siūlome pradėti nuo romantinių filmų, toliau – rinkitės patys. Jei dar nepavargote, pažiūrėkite ir į šį sąrašą, nes čia galite rasti ir įdomių televizijos serialų, o, kaip žinome, nemažai kino kūrėjų save išbando, o kartais ir atranda televizijos rinkoje.

Apžvalgos. Apie šiuos filmus kalbėjo praėjusiais metais, apie juos kalba ir šiais. Och… koks puikus mūsų humoro jausmas! Tikriausiai susidomėjusi vaikų ir filmų teisių bei santykių šurmuliu Goda Jurevičiūtė nusprendė pažiūrėti „Hobitą: Smogo dykynę“ (The Hobbit: The Desolation of Smaug, 2013). Štai ką ji parašė apie filmą. Prieš ir po švenčių norisi kažko lengvo. „Kaip pavogti žmoną“ gali būti tas lengvas skanėstas. Nors… čia galima dėti didelį klaustuką. Andrius Jevsejevas aiškina kodėl. O Ramūnas Pronckus labai įdomiai parašė apie „Išgyvena tik mylintys“ (Only lovers left alive, 2013). Jo pliusai ir minusai – čia.

Kino kritikai vienas po kito niekaip negali nustoti kalbėti apie Spike`o Jonze`s filmą „Ji“ (Her, 2013). Šį kartą siūlome paskaityti „The Newyorker“ recenziją. „Inside Llewyn Davis“ – vienas iš rimčiausių pretendentų gauti „Oskaro“ statulėlę. Už ką? Jei nematėte – paskaitykite. Leondaro DiCaprio, Martinas Scorsese, „Didysis Getsbis“ (The Great Gadsby, 2013), „Volstryto Vilkas“ (Wolf of Wall Streat, 2013). Kas juos sieja? Viskas, bent taip mano kino kritikė Rachel Syme.

Kadras iš filmo „Didysis Getsbis“ „ACME Film“ archyvas
Kadras iš filmo „Didysis Getsbis“
„ACME Film“ archyvas

Šio filmo recenzijos dar nėra, nes ir paties filmo, galima sakyti, dar nėra. Tačiau jau turime galimybę bent „užmesti akį“ į naują Davido Fincherio filmą „Dingusi mergina“ (Gone Girl, 2014).

Skaičiai. Dar nepraėjo daug laiko, tad savo Naujųjų metų sutikimo vakarėlį prisimenate, bent to tikimės. Palyginkite, ar Jūsų, ar filmuose vykę vakarėliai buvo geresni. Taip pat, kad pasijaustumėte geriau, pažiūrėkite į pačias siaubingiausias pagirias kino ekranuose ir jų sukeltas pasekmes. Beje, vienas iš dažniausių Naujųjų metų pažadų (pamiršus „sportuoti“, „sveikai maitintis“ ir „daugiau šypsotis“) – pradėti kurti. Tad, jei jums reikia įkvėpimo, – pažiūrėkite filmų sąrašą apie rašytojus kine.

Lietuvoje. Įvyko ne tiek daug, bet įdomių dalykų. Štai mūsų šalies kinematografininkai įvertino filmus už tarptautinę ir nacionalinę lietuvių kino sklaidą „Autorinio kino aljanso“ apdovanojimuose. Akimirkos iš renginio Jūsų laukia paspaudus čia. Jau nebestebina, kad kino kūrėjai iš kitų šalių į Lietuvą atvyksta ne tik kurti filmų apie Rusiją, Jungtines Amerikos Valstijas, bet ir apie Lietuvą, jos istoriją ir žmones. „Laiškų Sofijai“ autorius Robertas Mullanas taip susižavėjo šalimi, jog dabar prašo mūsų, Jūsų pagalbos naujam savo projektui – kūriniui apie 1991 metų sausio 13-osios aukas. Padėsime?

Dažnai dalinamės ir stebimės užsienio kino reklamomis. Jos išradingos, įdomios, ir tik po savaitės supranti, kad ten – reklamos. Nežinia, ar labai sėkmingai, tačiau „Redirected/Už Lietuvą!“ kūrybinė komanda stengiasi mus nustebinti. Beje, jei jau kalbame apie reklamas, žinojote, kad Harrisonas Fordas jose jaučiasi it namie? Ne? Pažiūrėkite.

Viskas. Taip ir pradedame naujus metus. Gerai. Suprantame, tikrai pakanka jau tų „naujų pradžių“ ir kitų nuvalkiotų juokelių. Atsisveikindami siūlome nepraleisti progos pažiūrėti, kaip buvo kuriamas niekur nerodytas, bet legenda tapęs 1972-ųjų filmas „Diena, kai verkė klounas“ (The Day the Clown Cried, 1972). Ir taipogi panagrinėkite atnaujintą visų laikų geriausių filmų sąrašą (jam peržiūrėti prireiks laiko, tad susikaupkite). Sėkmės ir iki kito karto!

Komentarai