fbpx
Festivaliai, Naujienos, Vilniaus dokumentinių filmų festivalis

Leonardo Retelio Helmricho meistriškumo dirbtuvės

Režisierius Leonardas Retelis Helmrichas „Skalvijos“ kino centro archyvas
Režisierius Leonardas Retelis Helmrichas
„Skalvijos“ kino centro archyvas

„Ilgo kadro“ (Single Shot Cinema) filmavimo būdas naujai interpretuoja kino kalbą. Tai, kas anksčiau buvo įmanoma tik naudojant gervę ar „Steadicam“, šiais skaitmeninių technologijų laikais tapo prieinama kiekvienam filmuojančiajam.

Kūrybinėse dirbtuvėse bus aptarta, kaip judanti kamera išreiškia dramą, emociją ir režisieriaus viziją. Taip pat bus išbandomas „OmniRig“ – specialiai „ilgo kadro“ filmavimo technikai sukurtas kameros stabilizavimo įrankis.

Užsiėmimų metu bus susitelkta ties šiomis temomis: kino istorija ir „ilgo kadro“ principas; holistinis požiūris filmavimo metu; objektyvi ir subjektyvi realybė; išraiškos priemonės; filmavimo komandos santykiai; ratu besisukanti kamera kaip kertinė „ilgo kadro“ metodo dalis; emocinis žiūros taškas ir naratyvinė kameros judesių funkcija bei choreografija.

Meistriškumo klasės skirtos kino profesionalams bei studentams, o taip pat visiems, besidomintiems autoriniu kinu, individualiu ir kūrybišku požiūriu į išraiškos priemonių pasirinkimą.

Renginys vyks rugsėjo 28 d. 10 val. „Skalvijos“ kino centre (A. Goštauto g. 2/15). Rengėjas „Skalvijos“ kino centras

INFORMACIJA APIE LEKTORIŲ
Iš Indonezijos kilęs olandų kino kūrėjas Leonardas Retelis Helmrichas gimė 1959 m. Tilburge, kai jo šeima iš Bandungo (Indonezija) jau buvo grįžusi gyventi į Olandiją. 1986 m. jis baigė režisūros, scenarijaus rašymo ir montažo studijas Nyderlandų kino ir televizijos akademijoje. Įkvėptas André Bazino ir jo idėjų apie kino prigimtį, režisierius ištobulino „Ilgo kadro“ kino estetiką (Single Shot Cinema) – čia tikrovė fiksuojama nenutrūkstamu kadru, kamerai nuolat judant, tarsi sklandant aplink subjektą („Kinas turi ne skaidyti realybę į fragmentus, o parodyti ją laiko tėkmėje“). Jo rankose kamera atgimsta it dailininko teptukas – režisierius perteikia realybę tokią, kokia ji skleidžiasi priešais jo akis, kartu kameros judesiais išreikšdamas savo paties emocijas, santykį su regima akimirka.

„Skalvijos“ kino centro informacija

Komentarai