fbpx
Festivalių filmai, Filmų apžvalgos, Kino pavasaris

„Meilė yra keista“, bet ji nesidžiaugia neteisybe

Kadras iš filmo „Meilė yra keista“ Festivalio „Kino pavasaris“ archyvas
 Kadras iš filmo „Meilė yra keista“ Festivalio „Kino pavasaris“ archyvas
Kadras iš filmo „Meilė yra keista“
Festivalio „Kino pavasaris“ archyvas

Ira Sachso pavardė gerai pažįstama JAV nepriklausomo kino gerbėjams. Tais laikais, kai pasaulis dar nebuvo nieko girdėjęs apie „Penkiasdešimt pilkų atspalvių“, jis nufilmavo meilės trikampį vaizduojančią šeimos dramą „Keturiasdešimt liūdesio atspalvių“ (Forty Shades of Blue, 2004) už kurią gavo pagrindinį prizą Sandanso kino festivalyje.

Naujausias Ira Sachso filmas „Meilė yra keista“ (Love Is Strange, 2014) prasideda eiliniu poros rytu, bet greitai tampa aišku, kad ši diena jiems nėra paprasta. Beveik keturis dešimtmečius drauge praleidę Benas ir Džordžas pagaliau turi galimybę oficialiai įteisinti savo santykius. Vestuvių rytas kupinas nepaprastai žavaus jaudulio. Ar viskas nupirkta pokyliui? Ar paruoštos vaišės? Ar paimti dokumentai? Ar pasirūpinta transportu? Ką nors būtinai pamirši ir teks improvizuoti, tačiau skambanti Frédérico Chopino melodija įtikina, kad tai nėra svarbu.

Be galo nuoširdžią bei romantišką ceremoniją Manhatane vainikuoja jaukus vakarėlis su artimais žmonėmis. Epizodas, kai Johnas Lithgowas atlieka dainą „Baby You’ve Got What It Takes“ akompanuojant Alfredui Molina vertas atskiro paminėjimo. Nuoširdžia Johno Lithgowo ir Alfredo Molina herojų meile, atsidavimu ir įsipareigojimu vienas kitam nesuabejoji nei akimirką. Jų pora išlaikė daugybę išbandymų ir dabar galėtų būti pavyzdys daugeliui. Ir tai tikrai nėra tušti žodžiai.

Kadras iš filmo „Meilė yra keista“ Festivalio „Kino pavasaris“ archyvas
Kadras iš filmo „Meilė yra keista“
Festivalio „Kino pavasaris“ archyvas

Praktiškai visi ankstesni režisieriaus filmai vienaip ar kitaip nagrinėjo meilės destrukciją, kuri atsiranda, kai negali būti su mylimu žmogumi. „Deltoje“ (The Delta, 1996) dviejų paauglių meilei trukdo vieno iš jų noras prisitaikyti heteroseksualioje visuomenėje bei nesibaigusi seksualinė identifikacija. Jau minėtame „Keturiasdešimt liūdesio atspalvių“ pagrindinė herojė, nepaisydama savo jausmų jaunesniam jos išlaikytojo sūnui, pasirenka saugų bei aprūpintą gyvenimą. Tuo tarpu klasikinį noirą primenančioje juostoje „Gyvenimas susituokus“ (Married Life, 2007) vyras, užuot, jo žodžiais tariant, pažeminęs savo žmoną skyrybomis, nusprendžia ją nužudyti.

„Meilė yra keista“, kaip ir „Palikite uždegtas šviesas“ (Keep the Lights On, 2012), gvildena Niujorke gyvenančios homoseksualios poros santykius. Tai leidžia stebėti, kaip pasikeitė visuomenė per pastaruosius du dešimtmečius. Deja, Benas ir Džordžas vis dar susiduria su sunkumais. Grįžusių po medaus mėnesio sutuoktinių laukia nemaloni staigmena. Džordžas atleidžiamas iš darbo katalikiškoje mokykloje. Nepaisant to, kad jo seksualinė orientacija ir anksčiau nebuvo paslaptis, dabar problema tampa santykių įteisinimas.

Kadras iš filmo „Meilė yra keista“ Festivalio „Kino pavasaris“ archyvas
Kadras iš filmo „Meilė yra keista“
Festivalio „Kino pavasaris“ archyvas

Vis dėlto režisierius vengia socialinės polemikos, stengdamasis susitelkti į dviejų žmonių meilę. Tuo metu, kai pagaliau galėtų tiesiog džiaugtis vienas kitu, jie turi parduoti savo butą ir pagyventi atskirai, kol susiras naujus namus. Džordžas išsinuomoja kambarį tame pačiame name, kuriame gyvena homoseksualių policininkų pora, o dailininkas Benas kraustosi pas sūnėną, gyvenantį su žmona ir jų sūnumi, kurio dviaukštėje lovoje jis ir miega. Gal meilė ir yra keista, tačiau pats gyvenimas esant tokiai situacijai – dar keistesnis.

Nepaprastai sunku prisiderinti prie kito žmogaus įpročių. Susikaupti ir dirbti, kai aplinkui yra kitų žmonių. Kai vienas nori bendrauti, kitam reikia tylos. Vienas mokosi naudotis „Netflix“ bei žiūri „Sostų karus“, o kitas įsitraukia į sūnėno sūnaus paaugliškų problemų sprendimą.

Ira Sachsas kalba apie bendruomeniškumo jausmą, giminystės ryšius, artimų žmonių atsakomybę, kylančius sunkumus ir įrodo, kad pasaulis be melo tikrai yra geresnė vieta gyventi.

„Meilė yra keista“ – jautri, bet nesentimentali istorija apie tokią santykių stadiją, kai jau drąsiai gali pasijuokti iš praeities klaidų ir klystkelių, nebijodamas, kad tavęs nesupras. Režisieriui puikiai pavyko perteikti nepaprastai tvirtų santykių, kurių gali pavydėti kiekvienas, nuoširdumą bei šilumą.

Filmą turėsite galimybę pamatyti „Kino pavasario“ metu:
Kovo 24, antradienis, 20:00-21:38, Forum Cinemas Vingis, S05, Vilnius
kovo 26, Ketvirtadienis, 21:30-23:08, Forum Cinemas Vingis, S12, Vilnius
kovo 30, Pirmadienis, 19:30-21:08, Forum Cinemas Vingis, S05, Vilnius

Filmo anonsas:

Komentarai

Kinas visada buvo labai svarbi mano gyvenimo dalis. Geriausiai tai, koks kinas man patinka apibūdina Tildos Swinton citata: „Už nebalintą veidą ir nelygią eiseną. Už realistišką šeimyninę sceną. Už skausmingą žodžių pasirinkimą. Už atvirą, o galbūt ir nelaimingą pabaigą. Už nuo pėdos slystanti batą ir jį pataisantį kojos judesį. Už sudaužytą kiaušinį ir išpiltą pieną. Už neaiškaus kalbėjimo idėją. Už kino erdvę, kur niekas nevyksta, bet viskas įmanoma.“ Gavus pasiūlymą prisijungti prie KINFO šeimos nusprendžiau neatsisakyti, nes tai puiki proga ne tik daryti tai, kas miela širdžiai, bet dar ir galimybė susipažinti su bendraminčiais.