fbpx
Naujienos

Savaitgalį kino mylėtojai kviečiami nemokamai pažinti išskirtinį rumunų kiną

Kadras iš filmo „Tėvas vaiduoklis“ Organizatorių foto
Kadras iš filmo „Tėvas vaiduoklis“
Organizatorių foto

Nuo šiandien tarptautinis kino festivalis „Kino pavasaris“ kviečia visus, mėgstančius gerą kiną, apsilankyti projekto ARTscape kino seansuose. Gruodžio 15 – 19 dienomis „Skalvijos“ kino centre bus rodomi penki geriausi Rumunijos kūrėjų darbai. Kino festivalių įvertintose ir apdovanotose juostose atskleidžiama siurrealistinė tikrovė, sugrįžtama į absurdo nestokojančius komunizmo laikus ir slapčia pažvelgiama į vienuolyną, kur su virpuliiu laukiama tuoktuvių su Dievu. Visi Rumunijos kino seansai – nemokami.

„Kviečiame kino mylėtojus nepraleisti puikios progos nemokamai pamatyti per pastaruosius porą metų sukurtus geriausius rumunų filmus. Bendradarbiaudami su Rumunijos kino sklaidos asociacija (APFR) atrinkome juostas, kurios labiausiai atspindi šios šalies kiną ir yra tikrai vertos mūsų žiūrovo dėmesio,“ – apie šiandien prasidėsiančią „ARTscape“ Rumunijos filmų savaitę pasakoja festivalio „Kino pavasaris“ direktorė Vida Ramaškienė.

Penkias dienas „Skalvijos“ kino centre festivalis „Kino pavasaris“ ir projektas „ARTscape“ dovanos kino žiūrovams penkis Rumunijos kino kūrėjų darbus: tris vaidybinius ir du dokumentinius filmus, sukurtus šiais ar praėjusiais metais.

Šiandien, gruodžio 15 dieną, 16 val. 20 min. Rumunijos filmų programą pradės Silviu Purcarete drama „Kažkur Paliluloje“ (Undeva la Palilula, 2012). S.Purcarete – garsus teatro režisierius, tad ir jo debiutinį darbą kine galima drąsiai vadinti spektaklio ekranizacija su juodosios komedijos ir absurdo teatro elementais. Be to, filmo premjera Rumunijoje įvyko ne kino, o dramos teatruose. „Kažkur Paliluloje“ taip pat buvo įtrauktas į festivalio „Karlovi Varų“ konkursinę programą „From East to West“. Juosta, nukelianti į komunistinę Rumuniją, pasakoja apie jauną gydytoją Serafimą, kuris atvyksta dirbti į neegzistuojantį miestą Palilulą. Jis – pediatras, tačiau vaikų šiame keistame mieste nėra. Jei gims, turės mirti kažkuris iš suaugusiųjų, o to jie visai nenori. Kad ir kokia siurrealistiška atrodytų papasakota istorija, ji įkvėpta tikrų gydytojo, studijavusio ir gavusio paskyrimą klestint komunistiniam režimui prisiminimų. Šis Silviu Purcarete kino debiutas yra bene brangiausias visų laikų filmas, sukurtas Rumunijoje ir nufilmuotas apleistame sandėlyje netoli Bukarešto.

Sekmadienį, gruodžio 16 dieną, 17 val. bus rodoma dar viena pusiau siurrealistinė Luciano Georgescu drama „Tėvas vaiduoklis“ (Tatal fantoma, 2011), paremta rašytojo Barry Goffordo memuarais. Amerikietis profesorius meta gerai apmokamą darbą universitete, nes nusprendžia leistis į tėvo gimtąsias vietas Rumunijoje, norėdamas daugiau sužinoti apie giminę, pasitraukusią į JAV prieš II pasaulinį karą. Tai kelio filmas su nenuosekliu, šiek tiek chaotišku montažu, tačiau tokios buvo režisieriaus L.Georgescu intencijos. Jam svarbiausia ne atpasakoti profesoriaus istoriją, o pasinerti į jo prisiminimus, kurie nuneša į praeitį lyg tas M.Prusto pyragėlis.

Pirmadienį, 17 dieną, 17 val. žiūrovai kviečiami į pažintį su Rumunijos Naujosios kino bangos dramą „Adalberto svajonė“ (Visul lui Adalbert, Gabriel Achim, 2011). Šis filmas buvo rodomas tarptautiniuose kino festivaliuose visame pasaulyje, o Talino tarptautiniame kino festivalyje „Juodosios naktys“ apdovanotas žiuri prizu. Filmas primena Rumunijai ypač įsimintiną laiką – 1986 – uosius. Tačiau šie metai svarbūs ne dėl 65-ojo komunisitinės partijos jubiliejaus, o dėl Europos futbolo čempionato finalo, kuriame Bukarešto klubas susitiko su garsiuoju Barselonos klubu ir po kovos parsivežė čempionų taurę į Bukareštą. Kitą dieną po varžybų gamyklos darbuotojai nori atšvęsti pergalę, tačiau planus jaukia Partijos jubiliejus.

Antradienį, gruodžio 18 dieną, 17 val. Ancos Hirte dokumentinis filmas „Nuodėmingoji Teodora“ (Pacatoasa Teodora, 2011) privers prisiminti jau matytą Cristiano Mungiu dramą „Už kalvų“. Režisierė nukels žiūrovą į vienuolyną, kur gražuolė Teodora jau vienuolika metų laukia santuokos su Dievu. Kai  privalai atsisakyti visų gyvenimo malonumų, belieka visiškai pasinerti į meilę Dievui, kuris vienuolių mintyse įgauna tam tikrą formą. Tad santuokos su Dievu šventimo retorika tampa labai artima dviejų paprastų žmonių santuokai, o Dievas vienuolių mintyse įsivaizduojamas lyg realus objektas.

Trečiadienį, gruodžio 19 d., 17 val. Rumunijos filmų savaitę pabaigs ir Lietuvai aktualia tema kalbantis Monos Nicoaros ir Mirunos Coca-Cozmos dokumentinis filmas „Mūsų mokykla“ (Scoala noastra, 2011). Trys romų vaikai vieni pirmųjų integruojami į iki šiol buvusias etniškai segreguotas rumuniškas mokyklas. Filme puikiai perteikiamas vaikų optimizmas ir noras pritapti, tačiau tam koją vis dar kiša išankstinės nuostatos, įstatymais įteisinta diskriminacija bei tradicijos, nepasiduodančios progresui.

Jau nuo šiandien pasinerkite į įdomią pažintį su geriausiais Rumunijos kino kūrėjų darbais, kuriuos dovanoja tarptautinis kino festivalis „Kino pavasaris“ ir projektas „ARTscape“.

Komentarai