Apgaulingai žavūs ir kartu – be galo atgrasūs, talentingi apsimetėliai, sukčiai ar netikėtai pralobę, paniekinamai „naujais pinigais“ pravardžiuojami asmenys atrodo kaleidoskopiškai skirtingi, tačiau juos visus kai kas sieja: nepatenkintos ambicijos, galios, turto ir prestižo troškulys. Šįkart filmų septynetas apie tuos, kurie dažnai amoraliais būdais kovoja už geresnę vietą po saule.
1. „Talentingasis misteris Riplis“ (The Talented Mr. Ripley), 1999 m., rež. Anthony Minghella
„Geriau apsimetinėti kažkuo, nei būti tikru nieku“, – reziumavo Matto Damono puikiai įkūnytas savame kailyje nejaukiai besijaučiantis, prisirišimo problemų turintis jaunas sociopatas misteris Tomas Riplis. Identiteto vagystė, žmogžudystės, melas ir be galo įtraukianti tamsi psichologinė drama, besiskleidžianti saulėtos Viduržemio jūros fone.
2. „Lemiamas taškas“ (Match Point), 2005 m., rež. Woody Allen
„Geriau jau būsiu sėkmingu nei geru“, – prisipažįsta Chrisas. Kai buvęs profesionalus teniso žaidėjas krenta į akį Chlojei – merginai iš turtingos šeimos – jo reikalai ima eiti lyg per sviestą. Tik ar netikėtai plykstelėjusi trauka Chlojės brolio merginai nepakiš jaunam vyrui kojos? Ir kiek toli jis pasiryžęs nueiti, kad išsaugotų netikėtai įgytą pagrindą po kojomis?
3. „Nakties klajūnas“ (Nightcrawler), 2014 m., rež. Dan Gilroy
Užtenka užmesti žvilgsnį į Lou Bloomą ir iškart supranti, jog turi reikalų su skrupulų neturinčiu sociopatu. Smulkiomis vagystėmis užsiimantis vienišas nakties gyventojas netikėtai užčiuopia aukso gyslą – kraujo ir adrenalino ištroškusiems garbiems Amerikos piliečiams pateikti tai, ko jie taip geidžia. Filme rasime ir smurtą eksploatuojančių medijų, ir perversiškos auditorijos, ir kapitalistinės sistemos kritiką, bet galiausiai tenka grįžti prie individų ir jų asmeninių pasirinkimų – kiek toli galima eiti?
4. „Konformistas“ (Il conformista/The Conformist) 1970 m., rež. Bernardo Bertolucci
Marcello tikslas – būti tokiu, kaip visi, prisitaikyti, gyventi normalų gyvenimą. Jis įsidarbina slaptojoje fašistinio režimo policijoje. Jis veda moterį, kurios negerbia. Jis ryžtasi nužudyti režimui besipriešinantį buvusį dėstytoją, kuriuo žavėjosi studijuodamas universitete. Ar netikėta meilė būsimos aukos žmonai gali atgaivinti galbūt kažkur užsilikusio jautrumo likučius?
5. „Leopardas“ (Il Gattopardo/The Leopard), 1963 m., rež. Luchino Visconti
Pagal vienu geriausių istorinių romanų laikomą Giuseppės Tomasi di Lampedusa „Leopardą“ pastatytas epiškas Visconti filmas perteikia Sicilijos visuomenės struktūrų pokyčius istorinių epochų sandūroje. Kilmingas ir ambicingas jaunuolis Tancredi (Alain Delon) susižada su be galo gražia, turtinga, tačiau nekilminga, Angelica (Claudia Cardinale). Desperatiškai visuomeninio pripažinimo trokštantis merginos tėvas patenkintas trina rankomis, o jaunuolio dėdė Don Fabrizio Corbera, Salinos princas, išmintingai ir kiek melancholiškai žvelgia į neišvengiamai prieš jo akis besiveriančia naują epochą, paliksiančią jo šeimą ir vertybes praeinančios istorijos šešėlyje.
6. „Infiltruoti“ (The Departed), 2006 m., rež. Martin Scorsese
Colinas Sullivanas ir Billis Costiganas nuo vaikystės turėjo kovoti už būvį. Užaugę jie, atrodo, galiausiai pasiekia tai, ko troško, bet kaina, kurią tenka mokėti – nemaža. Jie abu privalo apsimesti tuo, kuo nėra. Vienas apsimeta policininku, kitas – nusikaltėliu. Jie tame pačiame labirinte pasiklydę žaidėjai. Jų situacija panaši, tačiau jų moraliniai kompasai radikaliai skiriasi. O gal ir ne taip jau radikaliai?
7. „Didysis Getsbis“ (The Great Gatsby), 2013 m., rež. Baz Luhrmann
Jay`us Gatsby – tragiška ir paradoksali figūra. Viena vertus, tai žmogus – įgyvendinęs amerikietiškąją svajonę. Jis sukūrė pats save, susikrovė turtus, tapo žinomu. Jo vakarėliai prašmatniausi. Jis turi krūvas puikiausių marškinių. Iki laimės stinga tik vieno – merginos, kuri jam reprezentuoja visa ta, ko jis niekada negalės turėti – gerą kilmę ir visuomenės pripažinimą.
prasisiekėlis – nekilmingas žmogus, prasimušęs į privilegijuotųjų arba turtingųjų visuomenės žmonių sluoksnius