Artėjant pavasariui „Kino garsai“ truputį pasimetė – netrukus prasideda visų kinomanų laukiamas festivalis „Kino pavasaris“, ką tik išdalinti „Oskarai“, kino industrija su kiekviena diena vis auga, o lietuviškų premjerų skaičius taip pat nemažėja. Ir ką tada daryti? Atrodo, tiek norisi aptarti, paklausyti, bet viskas tiesiog nesutelpa…
Bet, norint bent minimaliai prisiliesti prie kino pasaulio aktualijų, šį kartą „Kino garsus“ skiriame vienam ryškiausių šių dienų aktorių, nors „Oskaro“ statulėlės šiais metais ir nelaimėjusiam, Leonardo DiCaprio. Aktoriaus karjerą pradėjęs seriale „Lesė“, šiandien Leonardas kuria įtakingiausių, turtingiausių, nuožmiausių vyrų vaidmenis, pavergdamas ne vieno žiūrovo (žiūrovės?) širdį. Tai tarsi tapo nauja kino pasaulio tradicija, jog filmas su Leo bus tikrai geras, rimtas. O geras, rimtas filmas paprastai pasižymi ir gražia muzika, tad tokia ir šios savaitės tema – paklausyti, kokios melodijos lydi Leonardo kuriamų personažų išgyvenimus. Siūlau įsijausti į šešis skirtingas istorijas ir gyvenimiškas vertybes iš geriausių filmų su Leonardo DiCaprio.
Laisvė ir Johnas Legend „Who did that to you“ iš filmo „Ištrūkęs Džango“ (Django Unchained, 2012)
Be laisvės, greičiausiai, gyvenime nebūtų nieko. Svajonės būtų nieko vertos, pasirinkimai neįmanomi, o ir gyvenimo kryžkelės nesikirstų. Iš kur tada rastųsi filmai, knygos? Gal jų tiesiog irgi nebūtų. Teliktų tik viltis, kuri, kaip sakoma, visada miršta paskutinė, ir ryžtas, narsa kautis už geresnį rytojų.
Tokios emocijos atsispindi Quentino Tarantino vesterne „Ištrūkęs Džango“, kuriame Leonardas DiCaprio atlieka žavingo, bet žiauraus plantacijos ir vergų šeimininko vaidmenį. Kovas už laisvę ir nuosavybę įgarsina ganėtinai stiprūs, maištingi kūriniai, vienas iš jų – amerikiečių ritmenbliuzo atlikėjo Johno Legend kūrinys „Who did that to you“. Klausome.
Karjera ir Howlino Wolfo – „Spoonful“ iš filmo „Volstryto vilkas“ (The Wolf of Wall Street, 2013)
Aš tik dirbu ir dirbu ir man sekasi. Aš galiu ir aš uždirbu. Aš turiu tiek pinigų, kad galiu nepaisyti jokių taisyklių. Aš dievas. Rūpinuosi visais ir visi rūpinasi manim. Šiandien mums pasisekė, dėl to biure siaučia vakarėlis. Ribų nėra. Aš galiu daryti bet ką. Ar aš esu išpuikęs? Tikrai ne. Aš esu Džordanas Belfortas ir jau būdamas 26 metų turėjau 49 milijonus dolerių.
Apie tokias finansų pasaulio karjeros aukštumas ir gresiančius nuopuolius pasakoja Martino Scorseses filmas „Volstryto vilkas“ – tikrais faktais paremta juosta apie mitais apipintą dešimtojo dešimtmečio Amerikos finansų įžymybę Džordaną Belfortą (Leonardas DiCaprio), kuris pagarsėjo ne tik gebėjimu biržoje greitai uždirbti didžiules sumas pinigų, bet ir ne ką menkesniais gabumais jas iššvaistyti – vakarėliams, narkotikams, moterims.
Meilė ir „The XX“ – „Together“ iš filmo „Didysis Getsbis“ (The Great Gatsby, 2013).
Kad ir kokia didi istorija būtų, kad ir kaip stebintų jos kulminacija, visa tai nevyktų be meilės ir kitų jausmų būvimo – kartais tai suteikia sparnus, kartais įtraukia pražūtin, tačiau niekada nelieka nuošalyje. Kad ir kaip būtų – veikiausiai, tai vienintelis dalykas, kurio jokiais turtais negali nupirkti.
Pakilimai ir nuopuoliai dėl meilės puikiai parodomi australų režisieriaus Bazo Luhrmanno filme „Didysis Getsbis“. Juostoje, kuri tarsi įkūnija „amerikietišką svajonę“ ir pasakoja apie turtuolį, gyvenantį prabangioje viloje ir nuolat organizuojantį vakarėlius, kuriuose linksminasi ryškiausios įžymybės, žaviausios moterys ir aristokratai, mezgasi įtakingos pažintys ir laisvai liejasi alkoholis. Kas šis įtakingas herojus? Be abejonės, vėlgi savam amplua pasirodantis Leonardas DiCaprio.
Tragedija ir Celin Dion – „My heart will always go on“ iš filmo „Titanikas“ (Titanic, 1997)
Anksčiau ar vėliau, rečiau ar dažniau visada įvyksta tragedija. Tragedija, sugriaunanti viską, mus išbandanti ir paliekanti tik stipriausius. Tikėkimės, kad tai tik konstruktyvi gyvenimo destrukcija…
Viena didžiausių tragedijų, pavaizduotų kino istorijoje, ištinka ir mūsų šiandienos herojų Leonardą vos tik jam, neturtingam jaunuoliui, įsėdus į keleivinį laivą „Titanikas“. Galit smerkti ir sudeginti, bet prisipažinsiu, jog dar nei karto nemačiau „Titaniko“, bet atsižvelgiant į tai, jog per metus šis filmas bent kelis kartus parodomas televizijos ekranuose ir yra vienas pelningiausių visų laikų filmų, galima teigti, jog kanadiečių režisierius Jamesas Cameronas sukūrė tikrą šedevrą, kurį kone pusė planetos jau žino atmintinai.
Atostogos ir Moby – „Porcelain“ iš filmo „Paplūdimys“ (The Beach, 2000)
Užsimerki ir jauti tarsi jūra, smėlis, saulė yra čia pat ir taip visai ramu. Esi kažkur, kur gali nuo visko atsiriboti, atgauti jėgas, ištarti sudie praeičiai ir versti naują puslapį.
Filme „Paplūdimys“ Leonardas DiCaprio kuria studento, vasarą ištrūkusio nuotykių ieškoti į Tailandą, vaidmenį. Čia jaunuolis pasineria į pasakiškų gamtos kampelių paieškas ir įsivelia į naujas peripetijas. Nebūtų Leo…
Nauji horizontai ir Stano Getzo ir Joao Gilberto – „The Girl from Ipanema“ iš filmo „Pagauk, jei gali“ (Catch me if you can, 2002)
Po visų nelaimių, nuskendusių Titanikų, asmeninių dramų, išpuikusių švenčių ar pinigų klastos, atgimsta ryžtas kurti kažką nauja. Bet tai nebus taip ir nauja, nes iš esmės vėl apims tuos pačius kertinius potyrius ir vertybes – ratas yra ganėtinai uždaras, tad išnaudokime savo laisvę protingai.
Naujus gyvenimo vėjus puikiai palydi šauni daina iš filmo garso takelio, kuri šiuo metu yra viena mano mėgstamiausių, tad labai džiaugiuosi galėdama ja pasidalinti ir tikiuosi, kad ji patiks ir Jums.
Tad štai toks tas Leonardo DiCaprio kuriamų personažų pasaulis – prabanga, vakarėliai, neeiliniai nuotykiai ir stipri, tačiau tuo pačiu tragiška asmenybė. Luktelkime ir pažiūrėkime, kuo šis sąrašas pasipildys per ateinančius metus ir ar Leo pagaliau gaus tą ilgai lauktą „Oskarą“.
Gražios savaitės!