fbpx
Naujienos

„Cahiers du Cinéma“ paskelbė 2018 metų TOP 10

Tradiciškai gruodžio pradžioje vienas prestižiškiausių kino žurnalų „Cahiers du Cinéma“ skelbia savo geriausių metų filmų sąrašą. Net keturis iš dešimties filmų Lietuvos žiūrovai turėjo galimybę pamatyti didžiuosiuose ekranuose, o vienas iš jų rodomas ir dabar.

  1. „Laukiniai berniukai“ (The Wild Boys, rež. Bertrand Mandico)

Šiemet „Cahiers du Cinéma“ TOP 10 viršuje atsidūrė Bertrando Mandico „Laukiniai berniukai“ (The Wild Boys / Les Garçons Sauvages, 2017). Lietuvos žiūrovai turėjo galimybę pamatyti šį filmą „Kino pavasario“ metu. „Provokuojantis režisieriaus Bertrando Mandico ilgo metro debiutas „Laukiniai berniukai“ (Les Garçons Sauvages, 2017) ne vieną privers susimąstyti apie visuomenės primetamus lyčių stereotipus. Ryškus, kontrastingas, nepaprastai išraiškingas tiek vizualine, tiek turinio prasme filmas griauna mums įprastą kūno sampratą bei žaidžia su įskiepytais lyčių įvaizdžiais – tai absoliučiai neįprastas queer idėjų atspindys“, – apie filmą rašo Aistė Girkontaitė.

Filmo „Laukiniai berniukai“ apžvalga
 

  1. „Coincoin and the Extra-Humans“ (rež. Bruno Dumont)

Antroje vietoje – nuolatinis „Cahiers du Cinéma“ TOP 10 dalyvis – radikaliais sprendimais garsėjantis Bruno Dumont‘as. Šįkart jis grįžta su seniai žadėtu  mini serialo „Mažojasis Kenkenas“ tęsiniu. „Žiūrėdami „Mažąjį Kenkeną“ režisieriaus gerbėjai neišvengiamai turėtų prisiminti jam pirmą Didįjį žiuri prizą Kanuose atnešusią „Žmoniją“, kur sukrėstas detektyvas tiria žiaurų vienuolikos metų mergaitės išprievartavimą ir nužudymą bei stengiasi perprasti žudiko motyvus. Tai leidžia iš dalies pavadinti „Mažąjį Kenkeną“ savotiška ankstesnės režisieriaus juostos parodija, – pirmąją dalį analizuoja Alisa Žarkova.

Filmo „Mažasis Kenkenas“ apžvalga

  1. „Nematomas siūlas“ (Phantom Thread, rež. Paul Thomas Anderson)

Trečiąją vietą užėmė Paulo Thomaso Andersono „Nematomas siūlas“ (Phantom Thread, 2017). „Juosta, kuri jums arba atrodys pakankamai nuobodi ir nieko neišsiskirianti, arba nusės kažkur sąmonės kertelėse ir nuolat verst galvoti apie įvairius dalykus. Dažniausiai nelabai patogius“, – taip filmą apibūdina Povilas Sabaliauskas.

Filmo „Nematomas siūlas“ apžvalga

  1. „Degantis“ (Burning, rež. Lee Chang-dong)

Ketvirtoje vietoje – Pietų Korėjos režisieriaus Lee Chang-dongo juosta, kurios premjera įvyko šių metų Kanų kino festivalyje.

  1. „Paul Sanchez est revenu!“ (rež. Patricia Mazuy)

  1. „Valstybės paslaptis“ (The Post, rež. Steven Spielberg)

Kiek netikėtai šeštoje vietoje – Steveno Spielbergo „Valstybės paslaptis“ (The Post, 2018). Agnė Raščiūtė pabrėžia: „Valstybės paslaptyje“ paliečiama daugiau temų nei tik principinga kova už žiniasklaidos laisvę ir teisę atskleisti tiesą. Gana subtiliai į filmo pasakojimą įsipina ir moters padėties to meto visuomenėje tema.“

Filmo „Valstybės paslaptis“ apžvalga

  1. „Paplūdimyje naktį viena“ (On the Beach at Night Alone, rež. Hong Sang-soo)

Šį Pietų Korėjos režisierių puikiai prisiminame dėl jo anksčiau sukurtų juostų, pavyzdžiui, „Hahaha“ (2010), „Diena, kai jis atvyksta“ (2011), „Kitoje šalyje“ , „Laisvės kalva“ (2014) „Tada blogai, dabar gerai“ (2015). Hong Sang-soo – tarsi Pietų Korėjos Woody Allenas, kiekvienais metais pristatantis po naują filmą.

  1. „Namas, kurį pastatė Džekas“ (The House That Jack Built (rež. Lars von Trier)

Taip pat į dešimtuką pakliuvo nuo lapkričio 30 d. šalies kino teatruose rodomas, prieštaringai vertinamas, Larso von Triero filmas „Namas, kurį pastatė Džekas“ (The House That Jack Built, 2018).

  1. „Vasara“ (Leto, rež. Kirill Serebrennikov)

  1. „Lobių sala“ (Treasure Island, rež. Guillaume Brac)

Praeitų metų „Cahiers du Cinéma“ TOP 10 galite prisiminti čia: „Cahiers du Cinéma“ paskelbė 2017 metų TOP 10.

 

Komentarai